Kdysi, je to už dost dávno, mě popudil reklamní slogan, že „Vltava vám udělá dobře“. I vizuál té kampaně by měl dnes asi problém: byla na něm odkrytá záda mladé ženy s namalovaným houslovým klíčem a na ta záda chmatalo několik zřejmě mužských rukou, jež nejspíš měly imitovat masáž či co.

Napsal jsem sloupek, v němž jsem vyjádřil své intelektuální pobouření, neboť přece náročná kulturní stanice nemá dělat „dobře“, ale naopak má vést s posluchačem válku. Posluchač Vltavy má mít pocit, že se ocitl v bouři, že na něj útočí vlny, že loďka jeho pseudojistot se potácí na rozbouřené hladině a že jeho žaludek už to nesnese a musí se naklonit přes palubu a… pak se mu možná udělá líp, „dobře“ ale nikdy: naopak, dobrá kulturní stanice má dělat špatně. 

No, po letech se svému radikalismu, který bych možná nazval pitomostí, trochu divím a snad se za něj i stydím. Naštěstí si toho na Vltavě nevšimli a dál dělali svou práci dobře. Jestli se přitom udělalo nějakému posluchači špatně, třeba Jandákovi, tím líp. 

Jiří Peňás
publicista

Podporují nás